Dilemma

Yes... så e det. Denise somnade precis för första gången sen kl 8 imorse... hon e mkt mer vaken nu. Så jag tänkte passa på och berätta om mitt lilla dilemma :) Snabba beslut måste fattas... senast tisdag vill dom ha vårat svar. 

Vi har fått dagisplats till Denise den 18 augusti redan. Lite knasigt då vi ska utomlands den 24 augusti och hon ska opereras i september och har rekomenderats att inte börja dagis innan pga förkylningar som dom kan åka på, och får då därför inte opereras om hon e sjuk. Sen kan jag känna att hon e lite liten för att börja redan i augusti, nånting jag inte fattade då jag sökte. Hörde ju att det va så mkt lättare att få plats i augusti just för att alla 3åringar som går på dagis nu flyttas till en annan avdelning. Vi fick vårat 1:a handsval här i Farsta strand också, så om vi väljer att inte ta den platsen kan dom ju inte garantera att man får plats senare in på hösten...

Jag har diskuterat det här lite med mina föräldrar och Morgans mamma. Eftersom man inte får vara borta mer än en månad från dagis i rad, så kan hon kanske börja deltid då den 18 augusti, vilket är en onsdag, några timmar på prov och se hur d går, och så kommer ju operationen när vi kommer hem. Nu har vi inte fått nåt datum för opererationen än men om jag ringer på måndag och förklarar läget så får vi se vad dom säger. Och så hoppas vi helt enkelt att hon inte blir förkyld på resan. Det värsta som kan hända e väl att operationen flyttas fram...

Hoppas hur som helst att detta löser sig på bästa sätt... Och att hon kan börja dagis på deltid ett tag och att jag jobbar 50/75 % nånting...


Kommentarer
Postat av: Mamma Till Two

Det är bra gumman att ni redan fått plats. Men det är ju ingenting som säger att ni MÅSTE börja på en gång..??!! Eller... Jag tror man kan ha platsen tills barnet SKA börja så att säga.. Och dessutom om det är så att hon ska opereras osv osv då kanske det är BRA att vänta tills hon är "redo" att börja. Men de kanske ni kan prata om på Dagis...



Hoppas allting går bra gumman. Vi måste ses nån dag..



Kramis

2010-05-19 @ 14:19:07
URL: http://mammatilltwo.blogg.se/
Postat av: Natta

Jo tyvärr måste hon börja 18 augusti om hon ska få ha platsen kvar... eller hon får vara borta en månad högst i rad för att behålla platsen... då skulle hon väl kunna börja 18 sept då. men ja ja, hon ska ju bara börja några timmar om dan i några dar innan vi åker så.. det går nog bra.

2010-05-20 @ 13:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0