Ny lägenhet!

I måndags fick jag ett mkt trevligt, men oväntat samtal. Från bostadsförmedlingen! 
Vi har fått lägenhet! Helt otroligt me tanke på att vi bara stått i kö knappt ett å ett halvt år.
Vi har varit på visning typ 3 ggr på samma område och nu äntligen ringer dom till oss
å säger att vi fått en lägenhet. Det e nyproduktion så huset e inte ens klart, och det
e inte inflyttning förrän 1 dec, men det gör inte så mkt, för den som väntar på nåt gott.... ;)

....väntar alltid för länge? Nej inte i det här fallet. December e alldeles alldeles lagom.
Det e en 3a på 76kvm, vilket e perfekt nu när vi ska ha en liten bebis i sommar :)
Hyran e på 8500/mån vilket känns lite mkt, men jag gillar verkligen lägenheten så det
e bara att köra! Det e dock inte riktigt klart än... vi ska faxa in våra anställningsbevis idag
så dom ser att vi klarar minsta hushållsinkomskravet, men det gör vi ju.
Men det känns som om nånting kommer gå fel nu bara för att det börjar hända
så mkt grymma saker i mitt liv. Skulle ju va så typiskt, haha.




Här e planritning på lägenheten för alla nyfikna!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ååhh guuud så kul för er..Skulle oxå vilja ha en nyproducerad lgh. Men själv får man ju bo i "ruckel" de värkar så svårt att få. Har ju stått i Bostad.Stockholm sedan 06. Men jag har bara fått hem 1 visning. Men söker man inget utan bara finns med så kanske de inte händer så mycket helelr..Men men. Kanske alltid bra att ha detta ifall de skulle hända något..Låt säga att de tar slut mellan mej o Patric. (Men de tror ja inte vi älskar ju varann) o ja får flytta hem till mamma som hastigast. Då kan man ju börja söka o då kanske de går fortare..=) hehe alltid bra me den nödlösning eller EN PLAN B i bakfickan..hehehe Puss o KRam

2009-02-27 @ 10:31:09
URL: http://mammatilltwo.blogg.se/
Postat av: Natti

jaa men söööök gumman. klart du ska göra det. behöver ju inte tacka ja till allt. kul och gå och kolla annars. 06 e ju bra kötid å du kan ju alltid hyra ut din lägenhet i andra hand nåt år om du vill ha en backup. det ska jag göra, mest för att jag har folk som vill hyra den, inte för att jag tror vi kommer göra slut ;) men man vet ju aldrig. usch ska inte ens tänka så!!

2009-02-27 @ 10:35:47
Postat av: Jenny

Vilken snygg blogg du har. :) Gillar den grymt mkt. Hoppas allt går bra m lägenheten o så, e så glad för eran skull, äntligen. Längtar redan efter att få hjälpa till. Kram o puss

2009-02-27 @ 18:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0